12 Şubat, 2006

Brokolinin Faydaları


Karaköy Lokantası’nda içtiğim süper lezzetli Brokoli Çorbası ile aynı kıvamı ve tadı yakalama deneylerim nihayet başarıyla sonuçlandı.. İki başarısız denemenin sonunda nihayet istediğim tadı yakalayabildim..
Mükemmel tada ulaşabilmek için geçtiğim zorlu yolların özeti:
Deney No: 1
Brokoli + soğan + havuç haşlanır, blenderdan geçirilir ardından püre sütle inceltilerek pişirilir. Sonuç: Yemyeşil ve tadı pek iyi olmayan bir çorba elde edilir..Tüm aile bireylerime (n=6) çorba zorla içirilir ve hiçbiri - ben de dahil – beğenmez.
Deney No: 2
Önce brokoliler haşlanır. Ayrı bir tencerede soğan + havuç + un kavrulur. Tencereye su + süt karışımı eklenir daha sonra da haşlanmış brokoliler eklenir, içine bilumum baharat eklenir ve bir taşım kaynatılır.
Sonuç: Kıvamı iyi ancak soğan tadı biraz baskın, fazla haşlanmış brokoliler iyice erimiş durumda. Aile fertlerim (n=6) çorbayı beğendiler, 1 tencere hemen tüketildi. Ancak onlar daha önce Karaköy Lokantası’ndaki çorbayı tatmadıklarından, aslında bu denemenin de hüsranla sonuçlandığını anlamadılar..
Artık çok yaklaştığımı biliyordum..Mükemmel tada ulaşmama az kalmıştı.
Deney No: 3
Akşam işten eve gelinir ve görülür ki aa abloş hasta olmuş, üşütmüş. Ee hasta insana en iyi ne gelir? Tabi ki sıcacık bir kase çorba. Hemen kolları sıvadım ve dolapta beni bekleyen brokolilerle çorba yapamaya giriştim..Önce brokolileri yıkayıp ufacık ufacık doğradım, bu arada bir tencerede unu birazcık sarmısakla kavurdum, un sararınca içine süt+su kattım, bu beşamel sosa benzer şeyin içine doğranmış brokolileri ve rendelenmiş havucu kattım tabi birde tuz + bol karabiber + az tuz otu...İyice pişirdim, yani sadece bir taşım değil ..
Sonuç: İşte tam istediğim gibi yaa, süper olmuş diye diye 2 kase çorbayı mideme indirdim. Abloş da çok beğendi.

Ee napalım, Karaköy Lokantası’na gidemiyorsam ben de yemeklerini eve getiririm. Börülce Salatası, Somon Buğulama ve İncir Güzellemesi’nden sonra Brokoli Çorbası da tam istediğim gibi oldu. Şimdi sıra Hünkar Beğendi’de..

Eğer öğlen saatlerinde Karaköy civarında iseniz, mutlaka bu lokantaya gidin derim ben. Limanın çapraz karşısında kalıyor. Kalabalık ve beklemek sizi yıldırmasın..Sonuçta harika tatlarla tanışacağınız garanti. Kapının önünde sıra beklerken de kaldırın kafanızı karşıdaki binanın mimarisini inceleyin ya da lokantanın sahibiyle laflayın..zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksınız bile..

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa