13 Ekim, 2006

1 kg pamuk 1 kg demirden ağırdır artık :)

o kadar sevindim ki pamuk'un nobel ödülü almasına...

tüm o politik yorumlar, fransa'nın ermeni soykırım yasasını kabul etmesi, orhan pamuk aleyhine açılmış davalar, hiçbirinin önemi yok bu noktada. bunların hepsi elenir gider zaman içinde ama 50 sene sonra da orhan pamuk, nobeli alan ilk türk olarak kalacak o listede - ki o listede steinbeck, hemingway, marquez, octovia paz, günter grass, hermann hesse, t.s. eliot, albert camus gibi isimler var...

kendi şehrimin sokaklarını anlatan, kara kitap'la hayatı algılayışımı değiştirmiş, sokakta yürürken rastlayıp, konuşabileceğim, anadilimde yazan bir romancı orhan pamuk ve nobeli aldı...

o kadar sevindim ki pamuk'un nobel ödülü almasına...

4 Yorum:

Blogger crick dedi ki...

Türk edebiyati açısından sevindiğim ancak kesinlikle siyasi olduğuna inandığım bir sonuç bu. Eğer o cümleler kurulmamuş olsaydı bugün gazetelerde bu haberi göremeyecektik. Haklısın 50 yıl sonra da nobel alan ilk türk O olacak, ama ödülün ne karşılığında alındığı en azından bu ülkede hiç unutulmayacak. Belki de O ve benzeri yazarların bu tutumları yüzünden 50 yıl sonra biz Avrupa'dan tamamen kopmuş ve Batıdaki tüm ülkelerin tam da istedikleri gibi ılımlı islam modeli ile yönetilen ve muhtemelen bırak konuşmanın düşünmenin bile yasak olduğu bir ülkeye çocuklarımızı teslim etmiş olacağız. Bu kadar "eksik bir mutluluktur" hissettiğim.Böyle bir ödülü büyük bir şenlikle kutlamayı isterdim ama içim çok buruk...Neyse kendi blogum sandım burayı.

Ekim 13, 2006 11:15 ÖÖ  
Blogger totipoti dedi ki...

nobel zaten sadece iyi yazanlara değil de yaşadığı ülkeye muhalif kişilere veriliyor, orhan pamuk ilk değil bu açıdan bakılınca.
apolitik bir kimlikle sadece roman yazmaya devam etseydi, alması imkansız gibi birşeydi.
ben sadece edebi kişiliğiyle ilgiliyim orhan pamuk'un, o yüzden kıvanç duydum bu ödül nedeniyle.

eh artık senden de genetik alanındaki çalışmaların için nobel bekliyoruz crickciyimm :)

Ekim 13, 2006 11:47 ÖÖ  
Blogger crick dedi ki...

Ülkemde muhalif olduğum pek çok şey var ama bunu uluslararası alanda bir ödül almak için ya da onlara yaranmak için alet etmem. Tıp ve kimya alanlarında bu sene genetik çalışmalar ödül aldı.Bu beni daha çok sevindirdi, gelecek genetiktedir, yaşasın bizi vareden DNA!!!:)Nasıl yeterince politik miydim?

Ekim 13, 2006 3:19 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Milliyet'in "Benim Adım Nobel"ini düşününce; yazı başlığı çok hoş!
Tebrikler...

Ekim 14, 2006 4:06 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa