20 Haziran, 2007

kağıt katlama sanatı -1

yaklaşık 1 ay önce kitapçıda görüp aldığım origami kitabımı sonunda elime aldım ve ortaya aşağıdaki şahaserleri çıkarttım.


ilk denemem bu oldu:
tabi bunun bir şapka olduğunu söylemem gerekiyor sanırım :)

ardından uzun boyunlu bir kuğu yaptım: (arka tarafına göz de yaptım kalemle ama çok çirkin oldu)

En son olarak da kitapta şekerlik diye yazıyordu ama ben yaparken bunun başka birşey olduğunu hatırladım:
Şekerliği ters çevirince de küçükken oynadığımız bir oyun geldi aklıma. İçine meslek isimleri filan yazılıp parmaklara takılır, söylenen sayı kadar hareket ettirerek fal bakardık. Bir adı var mıydı hatırlamıyorum ama şöyle birşeydi:


origami ile ilgili duygu ve düşüncelerimi bilahare ileteceğim...

13 Yorum:

Blogger Öz dedi ki...

toticim,
o kadar seyrek yazıyorsun ki bak ayın 20sinde bırakmışsın ancak gördüm:(
1 sapka çirkin olmuş,
2 kugu fena degil ama ben o gözü görür gibi oldum birden:)
3 evet, ilk okulda o salak seyi yapardık, ben icine "aptal,salak embesil" gibi seyler yazar sonra da yuzlerine bakıp okurdum:)

Universitede Burak kurbaga ailesi yapmıştı bir derste hatırlar mısın? sonra da amfide zıplatmıştık onları:)
Not: Burak dedim de, dugunde ne giycez yaaa:(

Haziran 23, 2007 3:01 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

origaminin zirvesi turna kuşudur.
çalışmaya devam derim :)

Haziran 24, 2007 11:33 ÖS  
Blogger totipoti dedi ki...

krikcim, yaa şapkamı beğenmedin mi??? el emeği göz nuru o be alla alla.
oysa ben çok sevmiştim onu hatta mevsim normallerinin üzerinde seyreden sıcaklarda başına güneş geçmesin diye evdeki sünger bobi'nin başına geçirmiştim üühühühü, sana da yapıcam bi tane, bak kafana takmazsan darılırım.

Anonim türkü; ver gazı durumu olmuş ama benim turna kuşu yapabilme ihtimalim ve kabiliyetim pek yok gibi gibi.
kitapta 38 adımda yapılıyo bir turna kuşu, eh bir tane yapmak da yetmiyo zaten...

Haziran 25, 2007 3:36 ÖS  
Blogger totipoti dedi ki...

krik ayrıca burak'ın kurbağalarını hatırlamam mı çook tatlıydılar.
eee bi de ben düğüne gelemiycem abla :((

Haziran 25, 2007 3:37 ÖS  
Blogger HMF dedi ki...

yaaaa...ben de alcam origami kitaptan..kitap yazicam ben origami sanati ile:)

kuguyu sevdim, sapkadan ben de isterim, kurbaa ailesi benim dolaplarimdan birinde sakli olabilir bi bakim..dugunde de ben topuz yaptirmicam, gelin kizar neme lazim..

Haziran 26, 2007 6:00 ÖS  
Blogger Öz dedi ki...

ya ama o zaman herkesin düğününde topuz yaptırcaz felsefemiz nolcak?Geline ne oluyomuş ki biz görümceyiz. hem bahçelerde börülce, oynar gelin görümce (toti cok iyi bilir bunu di mi toticiiimmm:))tihi:)

Haziran 27, 2007 7:52 ÖÖ  
Blogger totipoti dedi ki...

en sevdiğim türküdür o benim.
hmf (bu da mfö gibi), istedigin sapka olsun, hemen yaparım sana bu akşam

Haziran 27, 2007 9:53 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

slm origamş kitabını bulan we o kıtaptan yaralanan arkadasımızdan rica ediorum lutfen bana kitabın adını sölermısınız ben arıorum fakat bir turlu bulamadım ltf... eger sölerseniz cok tesekkur edrım

Temmuz 14, 2007 6:55 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

lutfen msajıma cewap yazın rica ediorum bu kitabı bulmama lazım ltf........

Temmuz 14, 2007 11:00 ÖS  
Blogger totipoti dedi ki...

anonim: kitabın adı origami,
collins gem yazıyor üzerinde
ben beyoğlu'ndaki robinson kitabevinden almıştım.
Ayrıca elimde origami ile hayvan yapılışını gösteren bir e-book'um var. ilgilenirsen sana gönderebilirim, bir mail at aşağıdaki adrese:
totipoti@yahoo.com.tr

Temmuz 16, 2007 2:29 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

tesekkur edrim saolun:)

Temmuz 25, 2007 4:28 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

SLM .BEN BUNALRI İLK OKULA GİDERKEN YAPABİLİYORDUM ZATEN.SEN BİDE BUNLARI YAPABİLMEK İÇİN KİTAPMI ALDIN.O ŞAPKA DEDİĞİ ŞEYİ BİRAZ DAHA EVİRİR ÇEVİRİRSEN GEMİ OLUYOO.

Aralık 04, 2007 7:01 ÖS  
Blogger totipoti dedi ki...

isimsiz, aferin sana.
keşke bir de ilkokulda türkçe'yi doğru yazmayı da öğrenseydin...

Aralık 10, 2007 9:05 ÖÖ  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa